Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
B031031B03   Trastorns que condicionen l'aprenentatge: les dificultats en l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura
2020-2021   Seminari de coordinació. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   23/11/2020 - 30/4/2021 (15 hores) de 9:30h a 11:30h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Síncron
Organització   Servei Educatiu Berguedà
  
   Activitat en format virtual.
  
Inscripció   14/09/2020 - 27/09/2020 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   La formació se centrarà a actualitzar els coneixements psicopedagògics sobre els trastorns de l'aprenentatge. Enguany ens centrarem en aquells que estan relacionats amb la lectoescriptura.
  
Objectius   - Actualitzar els coneixements per tractar aquests trastorns.
- Organitzar recursos per atendre aquells alumnes que presenten dificultats en la lectoescriptura.
- Oferir bibliografia relacionada amb el tema.
- Deixar constància escrita del treball realitzat al web de l'EAP.
  
Continguts   -Què és llegir?
-El llenguatge oral i la seva relació amb el llenguatge escrit
-El Trastorn del Desenvolupament del Llenguatge (TDL)
-Les dificultats en l'aprenentatge de la lectura
.La dislèxia
.Els pobres corprenedors
-El Disseny Universal de l'Aprenentatge (DUA)
-La Resposta a la Intervenció (RtI)
-El What Works Clearing House
-Com treballar la lectura a les aules?
.El National Reading Panel
.La consciència fonològica
.El principi alfabètic: Correspondències de lletres i sons
.Lectura de síl·labes de diferent estructura
.Lectura de paraules
.La consciència morfològica
.Reconeixement ortogràfic
.Lectura d'oracions
.La comprensió lectora
-L'ensenyament i l'aprenentatge de l'escriptura
.L'aprenentatge de la grafomotricitat
.L'ensenyament de l'ortografia
.L'ensenyament de la producció de textos
.La disgrafia
  
Formador/a   Llorenç Andreu Barrachina
  
Avaluació   - Grau d'aplicació de les propostes.
- Millora de l'alumnat amb dificultats en la lectoescriptura.
- Qüestionari de satisfacció (en finalitzar la formació).
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Valoració positiva de les activitats planificades i recull d'acords..
  
Persones  destinatàries   Curs adreçat a mestres d'educació especial, psicopedagogs i psicopedagogues, mestra de pedagogia terapèutica i professionals de la SIEI.
  
E-mail   crp-bergueda@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   23/11/2020   0930   1130 
 Sessió 2   dimarts   26/01/2021   0930   1130 
 Sessió 3   dimecres   24/02/2021   0930   1130 
 Sessió 4   dijous   18/03/2021   0930   1130 
 Sessió 5   divendres   30/04/2021   0930   1130 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent