B031031B03 |
Trastorns que condicionen l'aprenentatge: les dificultats en l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura |
2020-2021 |
Seminari de coordinació. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
23/11/2020 - 30/4/2021 (15 hores) de 9:30h a 11:30h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
Servei Educatiu Berguedà
|
| |
|
Activitat en format virtual. |
| |
Inscripció |
14/09/2020 - 27/09/2020 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
La formació se centrarà a actualitzar els coneixements psicopedagògics sobre els trastorns de l'aprenentatge. Enguany ens centrarem en aquells que estan relacionats amb la lectoescriptura.
|
| |
Objectius |
- Actualitzar els coneixements per tractar aquests trastorns.
- Organitzar recursos per atendre aquells alumnes que presenten dificultats en la lectoescriptura.
- Oferir bibliografia relacionada amb el tema.
- Deixar constància escrita del treball realitzat al web de l'EAP.
|
| |
Continguts |
-Què és llegir?
-El llenguatge oral i la seva relació amb el llenguatge escrit
-El Trastorn del Desenvolupament del Llenguatge (TDL)
-Les dificultats en l'aprenentatge de la lectura
.La dislèxia
.Els pobres corprenedors
-El Disseny Universal de l'Aprenentatge (DUA)
-La Resposta a la Intervenció (RtI)
-El What Works Clearing House
-Com treballar la lectura a les aules?
.El National Reading Panel
.La consciència fonològica
.El principi alfabètic: Correspondències de lletres i sons
.Lectura de síl·labes de diferent estructura
.Lectura de paraules
.La consciència morfològica
.Reconeixement ortogràfic
.Lectura d'oracions
.La comprensió lectora
-L'ensenyament i l'aprenentatge de l'escriptura
.L'aprenentatge de la grafomotricitat
.L'ensenyament de l'ortografia
.L'ensenyament de la producció de textos
.La disgrafia
|
| |
Formador/a |
Llorenç Andreu Barrachina
|
| |
Avaluació |
- Grau d'aplicació de les propostes.
- Millora de l'alumnat amb dificultats en la lectoescriptura.
- Qüestionari de satisfacció (en finalitzar la formació).
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
Valoració positiva de les activitats planificades i recull d'acords..
|
| |
Persones destinatàries |
Curs adreçat a mestres d'educació especial, psicopedagogs i psicopedagogues, mestra de pedagogia terapèutica i professionals de la SIEI.
|
| |
E-mail |
crp-bergueda@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
23/11/2020 |
0930 |
1130 |
Sessió 2 |
dimarts |
26/01/2021 |
0930 |
1130 |
Sessió 3 |
dimecres |
24/02/2021 |
0930 |
1130 |
Sessió 4 |
dijous |
18/03/2021 |
0930 |
1130 |
Sessió 5 |
divendres |
30/04/2021 |
0930 |
1130 |
|
| |